.:: نبض گل ::.

.:: نبض گل ::.

من به آغاز زمین نزدیکم...
.:: نبض گل ::.

.:: نبض گل ::.

من به آغاز زمین نزدیکم...

توجه مینمویی...؟؟؟

خدایی یه لحظه به این چند نمونه از مکالمات رایج این روزها توجه بنمویییید:



دختر خانومی به جمع دوستانش میرسه و برای شروع میگه:های کایدز(hi kids)
...ای باباااا...ساری(sorry)...همون سلام بچه های خودمون...از اون موقع که رفتم کلاس زبان دیگه نمیتونم به راحتی فارسی صححححححبت کنم...!


یک آقای مغازه دار(از همون پسر خانومای امروزی) در حال جذب مشتری برای فروش اجناس(البته خر کردن مشتری ها برای اینکه جنساش رو دستش باد نکنه):باور کنید این لباس انگار برای لیدی (lady) ای مثل شما دیزاین شده (design)...البته اینم اکسترا(extra) بگم بهتون که این برند جوریه که تمام سلیقه هارو کاور میکنه(cover)...!


یک معلم شیمی خارج رفته در حال توضیح دادن اینکه به چه روشی تدریس میکنه و قراره طی سال چه کارایی بکنه:ببینید خانوما(تیکه کلامشم خانوماست حالا خوبه کلاس مختلط نیس وگرنه میگفت لیدیز اند جنتلمنز) من جوری شیمی رو بهت درس میدم که یه اسپایدر وب(spider web:شبکه ی عنکبوتی) از همه ی مباحث شیمی تو ذهنت درست بشه.من مث اون معلمایی نیستم که به شاگرد میگن برو پریودیک تیبلو(periodic table:جدول تناوبی) حفظ کن,اصن این جمله اشتباهه...به عنوان مثال من وقتی مبحث اتمز استراکچرو (atom's structure) شروع میکنم اونو با تمام دیتیلز(details) میگم.یا وقتی شما درباره ی ساب اتمیک پارتیسلز(subatomic particles:ذرات زیراتمی) صحبت میکنید باید اونارو کاملا درک کنید نه اینکه صرفا به عنوان حفظیات بهش نگا کنید.تموم سوالای کنکور از کتابه فقط نکات توی متن هیدنن(hidden)...شاید اولش این جور درس خوندن براتون سخت باشه ولی نو پرابلم(no problem). ...!!!!

تازه همین جناب محترم اونطور که از شاگردهای پیشینشون به گوش میرسه بعضی موقه ها میگن:خانوما لطفا املای کلماتی رو که پای تخته مینویسم چک کنید شاید من اشتباه نوشته باشم,آخه املای بعضیارو یادم نیس...!!!!


خوب دوستان...!توجه نمودین؟

حالا اصن چرا اینارو گفتم؟الان میگم...


ببین عزیز من اینکه شما بتونی به زبان بین المللی صحبت کنی خیلی خوبه ولی هر چیزی جایی داره...ایشالا وقتی خدا قسمت کرد و رفتی امامزاده کامبیز توی یه کشور خارجکی اونجا هر چه قدر دوس داری اییییییینگیلیسی حرف بزن تا بمیری...

ولی خواهشا تا زمانی که تو ایرانی فارسی صحبت کن یا بهتره بگم پارسی...به قول یکی از دوستان عزیزم که میگه:فارسی را پاس بدارید انگلیسی را زاپاس...!

وقتی من و توی ایرانی زبون خودمونو با یه زبان دیگه قاطی میکنیم دیگه چیزی از زبان پارسی نمیمونه,همون طوری که الان کلمات عربی جای خیلی از کلمات پارسی رو گرفته و متاسفانه هر کس از کلمه های بیگانه ی بیشتری توی حرفاش استفاده کنه میگن که لفظ قلم حرف میزنه و باسواده...!!

البته اینم بگم که کلمات عربی به دلیل آسون بودن روابطی که ایران با کشورهای عربی اطراف خلیج فارس داشته و داره_از گذشته تا الان_دیگه یه جورایی ریشه دار شده و ریشه های اونم میشه توی کتاب شعرای بزرگمون مثل سعدی و حافظ و مولانا و ... دید,پس استفاده ی هنرمندانه و به جا از این کلمه ها میتونه خیلی خوب باشه...


حالا چرا ییهو این مطلب به ذهنم رسید...i don't know... نه...الله اعلم...ای وای نه...نمیدونم دیگه...همینجوری اومد خودش...تو به دل نگیر...


راستی,نظرتو راجبه اینجور صحبت کردن بگو لطفا...البته اگه زحمتی نیست و سرطان انگشت نمیگیری...


تا بعد...موفقتر از همیشه باشید


نظرات 20 + ارسال نظر
گیسوووووووو 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 11:18

خیییییییلی خوف بود.... واااااااااای فککن بشینی سرکلاس اون معلم شیمیه..... یکی ازمعلمامون که معلم زبان بودتازه داشت فارسی میحرفید یه دفه یه کلمه انگلیسی میگف همه میترکیدن ازخنده...تازه معلم زبان بود........منم اصن با بکاربردن کلمه های انگلیسی وقتی فارسی میحرفی موافق نیستممم...راستی قابل توجه شما اون معلم که میدونی خودت کیومیگم جلسه اول اومد خییلی شیک:بچه هاbaseکارتون ایناست ....شماکه انقدصمیمی ای بااین معلمه برواین ایرادازش بگیر...........

بابا این معلم شیمیه واقعا وجود خارجی داره,استاد منو هوتیلا و مژیاست...تموم کلمه هایی هم که گفتم واقعا سر کلاس به کاربرد...
آخیییییییی...اون استاد که خودتو خودم میدونیم کیه خیلی کم انگلیسی استفاده میکنه حالا این یه بارو به بزرگیه خودت ببخش...

ساحل 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 13:26

واااااااااای عزیزم مسخرش نکن اااااا!
no problem یادت رفت کهههههه
قوربون کامیار با esmart boarاش بشم که هی هم منو میگوبونه به دیفال!!!باز انگیلیسی خوبه عربی که اصلا...اییییییی

اون کلا مسخره هست نیازی به مسخره کردن نداره...
ببین متنو با دقت نمیخونی...؟؟؟نو پرابلمم هس...
البته از اون خوشم میاد ولی کامیارو اصن نمیتونم تحمل کنم...
اه اه اه اه...

ساحل 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 13:42

کی میگه پسر خانوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اه اه...دیگه کلمه ی مناسبتری پیدا نکردم مجبور شدم اونو بگم...اه اه

ساحل 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 13:57

البوم من وبارون اومد!!!!!
http://www.par3web.com/دانلود-آلبوم-جدید-من-و-بارون-از-بابک-جه.html
لطفا خواهش میکنم جوووووون من باسه حمات از بابک عزیزم cd شو بخرین...مطمئن باشین ارزش 2000 تومنو داره پشیمون نمیشین!!!!!
لطفنننننننننننننننننننن

آخه من به تو چی بگم هوتیلا؟؟؟ لینک دانلودو میذاری بعد میگی "جوووووون من باسه حمات از بابک عزیزم cd شو بخرین...مطمئن باشین ارزش 2000 تومنو داره پشیمون نمیشین!!!!!"...؟؟؟
خدا شفات بده...

ساحل 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 14:21

خب هم گوش کنن هم دانلود!من به دوستای خودم مطمئنم...
وااااای پرگل چرا تو انقد از کامیار بدت میاد اخه؟

آخه خیلی از خود راضیه...
از اینجور آدما متنففففففففففرم...اه اه...

گیسوووووووووو 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 14:46

حالاچجوری خودتونونگه میدارید نخندید؟؟این کار محالیه...واااااااااااااااای منم میخوام بیامم

دیگه ماییم دیگه...ما همه کاری از دستمون بر میااااد...
خوب بیا...وااااا...

ساحل 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 14:47

تا حالادقت کردین وقتی داری درس میخونی و به یه صفحه عکس دار میرسی چه حالی میکنی که اون صفحه نصفست…!
**
تاحالا دقت کردین وقتی احساس میکنین گم شدین اول ضبط ماشین رو کم میکنین!
*
تا حالا دقت کردین تا آرایشگر روپوش و میندازه رومون دماغمون خارش میگیره؟!
*
تا حالا دقت کردین وقتی سوهان میخوری ۹۵%ش میره لای دندونات و فقط ۵%ش نصیب معدت میشه؟!:
**تا حالا دقت کردین وقتی‌ توی یه جمعی‌ یکی‌ میگه اون تلویزین و کمش کن ،یکی‌ دیگه از اونور میگه اصن خاموشش کن !
*
تا حالا دقت کردین وقتی واسه دل خودت موهاتو درست میکنی چقدر خوشگل میشه ولی وقتی میخوای بری مهمونی یا عروسی بعد از ۳ ساعت کلنجار رفتن شبیه خربزه میشی؟
*
تا حالا دقت کردین یکى از سرگرمى هاى خاص مردم ایران اینه که :وقتى از مطب دکتر میان بیرون،حساب کنن ببین این دکتره روزى چقد درآمد داره ….

واااااااااااای...ینی همشو شخصا (یا به قول سپید با شخصا جان) تجربه کردم...

[ بدون نام ] 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 15:00

دقت کردین وقتی نزدیک پارکینگ خونه میشیم تازه آهنگ مورد علاقه امون شروع به خوندن میکنه…
تا حالا دقت کردین جکی رو که خیلی خوشتون اومده رو وقتی میخاین واسه یکی دیگه تعریف کنین گند میزنین به جک…..
حالا دقت کردین سر جلسه امتحان کسی که بیشتر از همه حرف میزنه خوده مراقب جلسست……

این پارکینگو آهنگ مورد علاقه که عین واقعیته...
ما سر امتحان فیزیک همگی مخامون یک عمل زشتیو مرتکب شده بودن این مراقبم بیوگرافیه دخترشو واسه ما میگفت و درس زندگی بهمون میداد...عجبااااا...
حیف نمیشد بهش چیزی بگی وگرنه که...آره...

مهدیس 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 15:15 http://manodoostam.blogsky.com/

به سلام گلی ...
ببین دیگه ... دیگه نشدا ... وقتی انگلیسی تعطیله پس عربیم قدغنه دیگه ... حالا تا قبل از رفتن فرهاد عربا اخه بودنا ... ببین عشق چه کارا که نمی کنه ...

آخییییییییییییییی...فرهااااااااااااد...
من از زمانی که یادمه فرهاد با این عربا سر و کار داشت بنابراین منم باید یه جورایی حمایت کنم دیگه...
ولی خدایی متنففففففففرم از همه ی عربا...اه اه...گندوکا...

مهناز 23 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 20:44

من موافقم با پارسی صحبت کردن اما بعضی از این کلمات جایگزین جدید خیلی مسخره ان مثل: پیامک/رایانامه/فضای مجازی
یعنی چی؟
وقتی sms رو اونا اختراع کردن اسمشم اونا میذارن چه اصراریه ما به زور یه سری اسمای مسخره روش بذاریم؟
راستی پرگلی یکم مهربانانه تر دعوت به نظر خواهی کن گلی

تازه اینا خوه مهی جونم...میدونستی معادل فارسی "کروات" "دراز آویز زینتیه"...؟یا " پاپیون" رو میگن "دو ور پف زینتی"...؟؟؟؟
من از شما عرذ میخوام...مخاطب من بعضی از جینگولیا بودن...باید اینجوری ازشون دعوت شه...شما به بزرگیه خودت ببخش...

کیمی 24 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 00:37

وای چه قد هم اینجور موقع ها حرصت میگیره که تو نصف عمرتو تو کلاس زبان بودی اونوقت یکی که هنوز 2 ترمم نشده داره زبان یاد میگیره میاد میگه ببخشید معادل فارسی این کلمه چی میشه؟!!!!!
.
.
.
ساحل جونم سلام کجایی؟....خبری ازت نیست!!!!!
این "تا حالا دقت کردید" هایی رو که گذاشتی واقعا راستن من خودم تا حالا هزار بار تجربه کردم

والللللللللا...!حالا هر کلمه ای که میگه اگه بهش بگی همونو بنویس میهنگه...عجبااااااااا...باید بهشون بگی جوجه ما خودمون انگلیسیارو درس میدیم دیگه تو واسه ما اینگیلیش نیا...والللللللا...ایشششش(این ایشو با لهجه ی نارنجی تو مدرسه ی موشها بخونید)

[ بدون نام ] 24 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 10:38

هههههههههههه...هوتی ...لینک گزاشتی میگی سی دی بخرین؟
خوب ..بریم سر بحث زبان

اوه دی یر ...من از اون جایی که لنگویجم کلا اینگلیسیه میگم ..خوب این خیلی نایسه که کلمات فنتستیکه اینگلیسی رو اینساید زبانمون به کار ببریم ...ولی عموما معتقدم مادرلندم باید حفظ شه .ههههههههههههههههههههههههه
بابا جمع کن ..الان من جای اس ام اس بگم پیامک ...به جای پاپیون بگم دوور پف تو مرضت می خوابه ؟
من دوست دارم کلمات انگلیسی به کار ببرم ..ولی وقتی دارم فارسی یا پارسی میحرفم نمیاد هههه
اخه همش چرتو پرت میگم ...دقت کردی ؟
اقا ما همین جوری ایم
تا ایرانیم دنبال مارکای خارجی ایم ..میریم خارج ...میریم سوپر مارکت ذوووووووق میکنیم ..اخ جوووووووووووونم ...نگاه کن پفک نمکی ...خوب درد

بی ادب من خودم از این کلمه های معادل متنففففرم...
منظور من اونا نبود,این که یه دفه ای وسط حرفات یه کلمه اینگیلیسی بیای ضایست دیگه...
بی ادب...

مهدیس 24 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 13:49 http://manodoostam.blogsky.com/

دقت کردی هروقت تو خونه تنهایی تا میری دستشویی تلفونو زنگه درو اینا همه باهم به صدا در میان ولی تو حالا بپر بیرون ... اگ تا 3 ساعت دیگه زنگیدن ...
دقت کردی 3 ساعتم تو اتاقت باشی مهم نیست ولی خدانکنه درو ببندی دیگه همه باهم هجوم میارن ببینن چی شده ... خداروشکر مامیه من اینجوری نیس ...
دقت کردی 3 ساعتم تو اینترنت جاهای خانوادگی بگردی هیچکی بهت کاری نداره ولی تا میری تو جاهای خاک برسری الل خصوص چت روم بدو بدو میان پیشت میشینن ... من بازم خداروشکر می کنم که مامان بابام کاریم ندارن ... وای ولی یه دختر خاله دارم ... بچسا ... دبستانیه ولی تا میاد خونمون میخکوبه بغل من همه چی هم زیره نظر داره ... نگی که بچس حالیش نیس که سخت در اشتباهی ...

دقییییییییییییییییییییییییقا...البته خدارو شکر مامان بابای منم کاریم ندارن...

زهرا 24 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 20:05

راستی گلی جون وب قشنگ و باحالی داری من گاهی سر میزنم

خواهش میکنم عزیزم,ممنون که سر میزنی...قشنگیو باحالی از خودتونه...معرفی نمیکنی خودتو خانوووم؟؟؟؟؟

به پرگل جوووووووون!!!وبت عالیه !!!اما یاد سال سوم افتادم دلم هوای اون موقع رو کرد!!!خیلی دمت گرم!!!

قربونت برم ریحانه جووووووونم...دلم اندازه ی تموم دنیا واسه تو و بچه ها تنگیده...
یادته:یاد کلاس یاس 3,دلو میبره به فاز 3...یاد همه ی بچه ها,کف میزدن واسه شما...یاد همه معلما,کفری شدن از دست ما...حالا دیگه میخوایم بریم,کف زدنا تموم میشن,اشکا همه جاری میشن...کسی دیگه نمیمونه تو این دیارو مدرسه,دیگه همه دارن میرن,همه میشه یه خاطره...و ادامه...
واقعا یادش بخیر...

گیسوووووووو 25 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 11:44

وااااااااااااااااااااااای خدایا....!شی شده؟؟!!من هرکدوم از وبلاگا که میرم آهنگ موردعلاقم هس ....واسه مهدیس که افسانسبراتو ام که بیخودی که واقعا یه دونستازه قبلش یه جادیگه دروغ دوست داشتنی بود....

دیگه چه میشه کرد...همون شعار همیشگی:هدف ما جلب رضایت مشتریست...

z,b 25 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 13:24

salam azizam, chand ruzi bud bet sar nazade budam ama khob bazam mesle hamhshe goli barande mishe
ba anjam in kar yani gozashtan peigham ba huruf englisi kheili vazeho daghigh farsio na bebakhshid parsio be pa midarim na bebakhshid pa bud ya dast akhe na ke man tu soltun abad khodemun hamash be englisie dari sokhan miguiam pak zaban aslio yadam rafte. dg mam bayad az in farang raftehaie befarmaid shami kam nayarim ghorboneshhhhhhhhhhhhhhhhhhh akh didi baz ghati shod che mishe kard tasalot dashtan be chand zaban e dggggggggggggggg
didi efeai dahatiae kharej rafteie befarmaid shamio in jurie nesf farsi migan nesf englisi masalan; kheili fun bud [:S017
albate baziashuna. khob dg base ye mosht cherto perte sare kari bud age khabar dashte bashi ghale noi farhad majidio khaste. inam yek payan khosh bad az in hame arajif. mese payan filma ke akharesh be khoshi tamum mishe. ah base dg khodam az daste khodam asabani shodam:]

عزیزمی تو...چیزی مصرف کردی فدات شم؟؟؟؟؟هر طوری تلاش کردم که حرفاتو به هم ربط بدم موفق نشدم...

مهدیس 25 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 15:01 http://manodoostam.blogsky.com

'گلی اشکمو درآوردی ... من می خواستم این آهنگو بزارم ... از وقتی افسانه رو گذاشتم می خواستم اینو بزارم ...

ببخشید آجی جونم...به ساحل قول دادم از آهنگای بابک بذارم چون خودمم اینو خیلی دوس داشتم گذاشتمش...بیبخشیییید...

آرش 25 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 19:34 http://www.jingoolia-212.blogfa.com

درود... باهات موافقم ولی من ترجیح میدم آدم یه موقعایی بین حرفاش انگلیسی یا فرانسه (مرسی) به کار ببره تا اینکه بین عربی حرف زدن دو کلمه هم پارسی حرف بزنه!!! (البته موافق و ترجیح و موقع هم عربیه!!! البته هم همینطور!) آقا به خدا تمدن ما بیش از این چیزاس!!! کاری هم به اون شعرایی که گفتی ندارما که عربی هم شعر گفتن(شعر هم عربی میباشد!!!) چرا ما فردوسی رو مثال نزنیم؟!!!فردوسی تو زمانی شاهنامه رو سرایید که مصادف بود با حمله ی اعراب(مثال و مصادف و اعراب هم که مشخصه عربیه!!!) تو اوووووون زمان فردوسی شاهنامه ای گفته که از شصت هزااااااااااااااااار بیت تنها هفتصد و یک 701 واژه ی دقت کنید واژه ی غیر پارسی در اون وجود داره که اکثرا عربی هستند و 45 تای آن مربوط به 1000 بیتی میباشد که دقیقی گفته!(دقت و غیر و اکثر و عربی... هم عربیه!!!هه)
آقا دیگه خودتون حساب کار بیاد دستتون که اگه فردوسی نبود تو اون زمان الان ما هم مثل خیلی جاهای کشورمون که به زبان عربی صحبت میکنن زبان پارسی رو نداشتیم... یعنی در چه حد ما به فردوسی مدیونیم!!! (حساب و صحبت و مدیون هم عربیه!)بعد حالا دقت کن به متنی که من نوشتم مثلا خیر سرم برای حمایت از زبان پارسی که نصفش عربیه چقدرم حالا جا انداختم بماند (بعد و دقت و متن و خیر و حمایت و نصف و باز هم عربی و قدر عربیه!!!هه)
ادامه ندم بهتره!بدرود تا درودی دیگر!!!

ببین آرش جان...این که زبان عربی توی زبان ما حسابی ریشه دوونده یه چیز غیر قابل انکاره...به اندازه ی قدمت زبان پارسی هم طول میکشه تا بخوایم همه چیو مث روز اول کنیم؛من خودم اعتقاد دارم که چون ویزگی زنده بودن زبان یه چیز واضحیه پس نمیشه به این آسونیا برگردیم به چندین هزار سال قبل که همه اصل پارسی حرف میزدن,من میگم بهتره که از کلمات دخیل کمتر استفاده کنیم...همین...
اینم بگم که دست فردوسی رو از همین جا میبوسم...

سما 26 - تیر‌ماه - 1391 ساعت 17:17

توپ توپ توپ یه بحث جدید انداختی تو ایکیپ جینگولیا واقعا جو اینگلیسی حرف زدن بگیره پروندنش کار خواجه حافظ شیرازیه

بابا خواجه ی بدبختم دیگه آسی کردن اینا....والللللللا....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد